Trött

Vad jobbigt det är att vara så trött och tom i huvudet. Igår såg jag fram emot denna lördag då jag skulle hinna med så mycket, städa, tvätta fönster, tvätta altan, kanske olja in den osv. Men så har det inte varit. Mannen har tvättat fönster och dammsugit, så glad över min man. Jag har tvättat några maskiner, städat toaletten, varit i kyrkan och nu bakat kakor till kyrkfikat. I kyrkan var jag eller vi på ny-i-församlingen-träff. Hade det varit för några år sen hade jag haft en massa åsikter och frågor, nu hade jag inte en enda.

Det är samtidigt skönt för jag känner mig så nöjd för tillfället, jag behöver inte utmana, diskutera eller ha svar på mina frågor, jag tycker det är ok som det är och det är skönt. Å andra sidan känns det lite konstigt, jag känner mig så tom i huvudet.

Tänker tanken att jag ska komma igång och träna, springa eller åtminstone promenera. Läser om andra som kommit igång så bra och då blir jag så trött, jag bara orkar inte. Nej, det är lite jobbigt att må så här faktiskt. Hoppas det inte är något kroniskt utan tillfälligt. Gillar i varje fall att sitta i soffan, med datorn i knät eller slötitta på tv, så nu ska jag fortsätta med det.

Kommentarer

Anonym sa…
Tycker du hann med rätt mycket ändå.

Själv bytte jag däck på bilen och pilla lite med dotterns cykel.

Och dom där ständigt leende supermänniskorna med skinande hem, välartade barn och engagemang i allt möjligt är jag väldigt misstänksam emot.
Dom är falska.
Jocke

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen