Julklappar

Har varit iväg och handlat några julklappar, känns bra att vara igång. Jag tycker inte att vi ska köpa så mycket till barnen i år. Oftast så har det blivit mer än vad vi har sagt varje år och i samhällets finanskris så tycker jag att man ska tänka på att vara lite sparsam, man vet faktiskt aldrig vad som kan hända och vi sitter här med ett hus, som vi har ganska mycket lån på. Det värsta är ju att den stora grabben önskar sig ju bara lego och lego är inte billigt. Han har nog sitt rum fullt med lego värt flera tusen, jag gillar inte det riktigt. Men han sparar själv och det enda han köper än så länge är lego.

Ja, vi har hittat rätt bra klappar ändå, det blev en lite kompromiss, en summa mitt emellan vad jag tänkte och mannen min tänkte. Tjejen önskar sig en gitarr och det vill man på något vis uppmuntra, men det tänkte jag att det får vi stryka direkt eftersom det är ganska dyrt. Så hittade vi ett fynd och den är jättefin. Det känns roligt.

Nu har jag suttit här vid nätet och beställt böcker till min och mannens far. Perfekt. Skönt att kunna sitta här hemma och köpa julklappar, sånt gillar jag. Vi var ju bl a på Toy´s ´r us idag och det är alltid lika jobbigt att vara där, stimmigt och varmt. Nu gick det ganska bra idag och för Joel var det rena rama paradiset, leksak efter leksak. Det kom stora tårar när han fick lämna Rorri racerbanan, jag skulle gärna vilja köpa den till honom, men den är lite för dyr plus att jag vet inte var vi ska ha den. Han är inte så stor än att man behöver handla allt han vill ha till honom. Han kan bli väldigt glad över ett par vantar och det är härligt.

Kommentarer

Anonym sa…
Var ni på toys rús igår lördag?? Det var vi med... Synd att vi inte sprang på varandra!
Tina sa…
Ja, det var synd. Vi var där typ i sista minut mellan kvart i fem och sex.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen