Idol och jobb

Hörde på radion på vägen hit till jobbet att Idol Kevin har varit med i melodifestivalen 2ggr på Malta så egentligen borde han inte få vara med i idol. Idol ska ju vara för amatörer sas det. Jag vet inte om jag håller med. Jag har för en gångs skull suttit och njutit av att titta på idol och höra på Kevin, han är ju en stjärna, men han skulle aldrig bli känd i Sverige pga att han varit med i melodifestivalen på Malta. Nej, nu har han chansen att bli känd här pga idol och det är väl jättekul. Om man tittar på American Idol så är de grymma sångare och musiker från början, precis som Kevin är, den nivån har inte svenskarna haft någon gång. Jag tycker de har varit duktiga och jag har blivit imponerad många gånger, men det har inte varit någon som stuckit ut, som Kevin har gjort i år. Jo, kanske Darin gjorde det, det vet jag inte eftersom jag inte tittade det året. Fast jag har för mig att han sjöng lite falskt. Ja, nu vet ni vem jag håller på på fredag. Tycker det är roligt att Alice är med i finalen eftersom tjejen hemma håller på henne och hon ska nämligen till Globen med sin pappa på fredag.

På jobbet rullar det på, jag ska jobba alla mellandagar för att förhoppningsvis hinna ifatt. Sitter annars här och stör mig på alla bortskämda tekniker och tjuriga gubbar. De surar för att program och dator inte fungerar som de ska och oftast är det handhavande fel. Det är så trist att höra deras svordomar. Jag begär att ha ett enda fungerande verktyg på mitt jobb och det är en bra dator. De har bil och verktyg för 100 000kr minst, jag begär en dator för 8-10 000 kanske, är det för mycket begärt? Igår krachade hårddisken, men det är inte tal om att jag får en ny dator. Den har egentligen inte varit bra sen jag fick den i augusti -07, då var den begagnad, men jag är inte bitter....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen