God fortsättning

Så var vi hemma igen. Borta är bra, men hemma är bäst. Vi har haft det jättemysigt, julefriden har infunnit sig, snön låg vit på taken. Dagen innan julafton tog vi en promenad till en gammal stuga som svärfar har rustat upp. Där var han innan och tände en brasa och en massa ljus, så fikade vi där. Det var hur mysigt som helst. Gemenskap och värme mitt i skogen. Vi var 13 pers och det var samma folk på julafton plus mannens 99-åriga farmor. Fantastiskt att hon fortfarande får vara med.

Sen har vi bara slappat, jag har varit ute och lekt med Joel i snön varje dag. Det var inte jättemycket snö, men tillräckligt för att kunna göra snöänglar. Egentligen skulle vi åkt hem igår, men vi tyckte det var så skönt så vi stannade till idag.

Imorgon ska jag jobba. Jag tycker det känns helt ok, men jag är väldigt trött. Blir alltid det den här tiden när jag slappnar av. Tycker alltid det är lite vemodigt när julen är över, för jag tycker att det är en fantastisk mysig tid med alla ljus och härliga sånger. Det positiva nu är att vi går mot ljusare tider, nu har det vänt igen, underbart. Så vet man ju att det kommer en jul igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen