Första december

Har haft en ganska vanlig arbetsdag på jobbet idag. Vi pratade om ordets betydelse en dag på jobbet, vi kallar jobbet - jobbet, som man kan förknippa med jobbigt. På engelska heter det work och det kan man förknippa med it´s working. Det låter bättre tycker jag, varför ska ett jobb vara jobbigt? Varför säger man varje måndag att det är en typisk måndag om det är så jobbigt att vara på jobbet igen? Alla vill tydligen ha helg hela tiden. Jag är så glad över att ha ett jobb att gå till och trivas på. Visst ibland är det saker som är jättejobbiga, men det gör inte jobbet jobbigt för det.

Vi har haft en riktigt turbulent höst på vår avdelning på jobbet. "Service fixar allt". Vår "överchef" har slutat, ingen har ersatt honom, men vi hade en chef till som tar hela lasset istället, vilket har lett till att han inte riktigt varit närvarande. Vi har levt på en byggarbetsplats, men fått flyttat in i nya fräscha rum. Sen har vi bytt serviceplaneringssystem, vilket inte är en liten grej. Snacka om att man ligger efter och att man är slut. Men service fixar allt.... Mitt i denna förändring, förvirring och kaos så ska ju verksamheten fungera som vanligt. Och när det är dåliga tider i världen så är det väldigt bra för ett företag som har en stabil serviceorganisation som håller skeppet flytande, där det bl a finns en avtalsstock som man kan leva på. Så en serviceavdelning känner knappast av någon finanskris, snarare tvärtom, jobba på mer så vi ger kunderna en trygghet. Service fixar allt. Ja, det är lite tufft och jag och min närmsta kollega undrar om vi ska komma ifatt och det ska vi eftersom service fixar allt :O).

Joel har varit i stan idag med sin dagmamma och tittat på NK:s julskyltning (undra vem som helst ville se den) och ätit på McDonalds. Synd att vi gjorde det i lördags också. För mycket snabbmat till de små kan inte vara bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen