Ärlig tv-kändis

Hörde en stund på en intervju igår med Jonas Leksell igår. Ni vet barnprogramledaren från Borlänge, som tidigare var polis. Det är så roligt att lyssna till reportrarna när de försöker få fram någonting ovanligt.

Reporter: -Hur kommer det sig att du trivs i Stockholm du som är naturmänniska?
Jonas: -Jag bor på en ö, så nära naturen det går.
Reporter: -Såg dig på ett omslag på BRIS (tror jag hon sa), hur kom det sig att du var mobbad som liten?
Jonas: -Nja, mobbad, jag var inte som de andra, jag trivdes i skogen och var väl mer där med mina vänner istället för att vara på disco.
Reporter: -Hur kom det sig att du blev polis?
Jonas: -Spänningen och för att det verkade häftigt, efter tv-serierna som gick exempelvis Spanarna på Hill Street. Många säger att de vill bli poliser för att de vill hjälpa och göra något bra för samhället. Jag ville det bara för att det var häftigt och jag var en riktigt elak polis också.

Han var så underbart ärlig i sina svar. Det lät som att reportern ville hitta någonting ovanligt eller annorlunda som stack ut, men det gick inte för han svarade så ärligt. Intervjun kändes lite ovanlig, men det var nog för hans enkelhit och det gillar jag. Polissvaret var klockren, klart många söker pga coolheten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen