Jag gick med på det, men ångrar mig

De två äldsta har önskat sig en studsmatta i några år. Jag har varit emot det eftersom det inte ser klokt ut på tomten och vi har inte särskilt stor tomt. Det är skillnad hos brorsan eller svägerskan, som har stora tomter, där försvinner den liksom. Men nu ska vi ha släktkalas här i helgen och jag tänkte att vi kanske kunde hyra en studsmatta över helgen. Barnen skulle bli jätteglada, så får jag känna hur det känns att ha en på tomten. Hittade ett ställe som hyrde ut en 4 meters för 700kr på en vecka. Gick därför ut på blocket för att se om det fanns någon begagnad till salu. Har tittat förut och aldrig hittat någon under 1500kr. Nu fanns det en 4-meters för 800 och en 3,60 meters för 700. Så vi slog till på 3,60 meters. Var och hämtade den igår kväll och mannen satte upp den i ett nafs. Nu står den mellan plommon och äppelträdet och tar all plan yta som vi har på tomten. Kan då meddela att jag ångrade mig med en gång, det ser inte klokt ut, precis som jag trodde och allt är mitt fel. Nu var det ingen som tjatade om den, men så tittade jag efter en på nätet ändå. Ja, barnen kommer bli riktigt glada imorgon när de kommer och det bjuder jag på :O). Så är du sugen på att hoppa så välkommen, jag ser gärna att den används.

Just nu pågår det en jakt här i området efter 2 maskerade män som har försökt råna Swedbank i Vällingby. Känns lite otäckt faktiskt så jag håller mig och lillgrabben inlåst för tillfället.

Kommentarer

AnnieeG sa…
haha, sådär går det när man ska försöka göra sig till... ;-) Tack för senast, det var jättetrevligt!! Kramar, Johanna

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen