Var finns hjälpen när man behöver den?

Ja, så var det några dagar sen jag skrev igen. Har varit borta och utan tillgång till dator. Skulle i och för sig inte haft tid att skriva ändå, det har gått i ett. Firade lite nationaldag inne i stan, ja vi hörde inget tal eller så, men vi såg mycket folk och flaggor så vi hade mysigt. Satte mig på tåget direkt efter det hem till mina föräldrar. De mår dessvärre inte alls så bra och det var inte lätt att åka ifrån dem igår. Var är hjälpen när man behöver den? Mina föräldrar har varit trogna kyrkan hela sitt liv och ställt upp för alla andra, men nu upplever man att de inte får någonting igen. Men när man tar reda på varför så visar det sig att de inte vill ta emot den hjälpen. Vad gör man med envisa föräldrar? Sen samhället, alla dessa år mina föräldrar ha betalat skatt, ska de väl få igen för nu. Men det vill de inte heller ta emot, eftersom de inte inser att de behöver den hjälpen. Ja, nu sitter man på avstånd och kan inte göra så mycket, man känner sig oerhört hjälplös. Fast en sak kan jag säga, jag älskar sommarvärmen :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen