Rensa på vinden

Innan den lilla bebisen kom till världen så var det lätt att tänka ut hur mammaledigheten skulle se ut. Jag trivs hemma och såg fram emot att få vara hemma. Tänkte att den lilla bebisen sover ju en hel del så då kan man också få lite gjort, som man inte orkar med när man jobbar. T ex rensa vinden, slipa på byrån eller måla om badrummet. Det har nu gått drygt 10 månader och jag har inte gjort mycket, jag var till garaget och testade slipmaskinen på byrån en gång. Samtidigt så insåg jag när tiden gick att jag skulle inte kräva av mig själv att göra dessa saker, utan när jag fick tid och ork över så skulle jag ta tag i det. Kan nu meddela att jag var på vinden igår, maj har ju inte varit så varmt som man hoppats på. Och när det blev ännu en dag inne igår så kom jag äntligen upp dit när lilleman sov. Det var riktigt roligt, det blir ju nästan som en drog, man vill inte sluta när man börjat. Så nu ska jag upp igen :O). Lilleman sov ju inte så mycket i början, som jag trodde att småbebisar skulle göra, så när han väl somna in så behövde jag den tuppluren också. Sen är det väldans mysigt att vara med honom när han är vaken, till en början kändes det som att man mest satt och amma hela tiden. Men idag kan jag ju leka med honom. Det är riktigt mysigt att vara mamma, även om det inte alltid blir som man tänkt sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen