Regnet det bara öser ner

Ja, idag regnar det. Känns ok att vara inne och ta det rätt lugnt eftersom lilleman höll mig vaken mellan 3 och 5 i natt. Vi har i och för sig tagit en promenad ner till affären så han fick somna. Men det är ok att promenera i regn bara man har rätt kläder på sig. Jag tycker det är rätt mysigt med regn. Var bl a inne på plantagen och eftersom de har sånt där växthustak så smattrade det härligt på taket. Tänkte en kort stund att det måste vara mysigt att jobba här, men den tanken försvann rätt fort. De verkade vara trött i kassan. Pratade med min syster igår som hade sin första semesterdag nere på Öland i husvagn på en camping. Det hade regnat hela dagen. Det hade varit rikgtigt mysigt sa hon, de hade suttit inne i förtältet eller husvagnen hela dagen. Kanske vi är släkt :O). Men visst är det så, det är mysigt någon dag, men inte hela semestern så jag hoppas de får bättre väder. Sen är det ju betydligt mysigare med husvagn än med tält. Det är inte roligt när allt blir blött och man fryser hela tiden i så fall ska man tälta i Finland där det finns "sauna" runt varje hörn. Ja, vi får hoppas på lite mer sol och värme för det behöver vi. Skulle visst vända på fredag igen, härligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen