Laster

Jag har inte många laster, vad jag tycker själv. Andra kanske tycker att jag har laster som jag själv inte ser som en last, men jag missbrukar inte alkohol, tobak, droger, tv, skvalleri eller sex. Nej, men är det något jag är svag för så är det fika och chips. Alltså är det någon gång man får kalla mig tant, så är det här - fikatant, det är jag det. Än så länge så har jag inte gjort någonting för att bli av med det, varför ta bort något man njuter av? Fast det är väl så alkolisterna säger också kanske. Ja, det ska ju helst vara kaffe till fikat och en bulle till eller två. Chips är inget dagligt missbruk, men nästan.... Det är någonting jag försöker tänka på i varje fall. Jag brukar försöka skylla på att jag har ett väldigt saltbehov. Men nu är det ju så att jag har slutat amma, under den tiden så gick jag inte upp något i vikt, men det är nu det kan börja öka. Så jag måste börja tänka på vad jag stoppar i mig. Sen ska jag väl komma igång och träna någon gång... Men är du fikasugen och ledig en veckodag så kom hem till mig innan min mammaledighet tar slut. Det är trevligt med sällskap, sen har jag en ny bullsats i frysen.... Välkommen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen