Hjälpen kom till slut

Kan bara meddela att mina föräldrar har fått hjälp. Skrev ju ett inlägg där jag undrade var hjälpen fanns. Det dröjde eftersom mina föräldrar inte ville ta emot den. Men nu har det accepterat. Hemtjänsten kommer att komma och laga mat, pappa får komma ut på promenad och sen ska de städa och tvätta när det behövs. Det känns så bra. Nog är vi lite bortskämda att samhället tar hand om ens äldre föräldrar. Ibland känns det som att vi som barn borde ta hand om dem eftersom de har tagit hand om oss. Fast ibland är det svårt när man har fullt upp med sitt, blir sjuk själv, måste jobba eller vara hemma med sina egna barn. Måste beundra min äldsta syster som varit så flitig och inte gett sig när hon har försökt se vad som varit bäst för våra föräldrar, hon har verkligen legat i och det har tagit tid. Det gick så långt att hennes barn saknade henne hemma. Men nu har de semester ihop och jag hoppas att de njuter. Tack igen G.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen