Hemma igen

Ja, så var vi hemma igen. Mannen är på jobbet och de två äldsta är hos sin mamma. Vi har haft det bra, men är otroligt trötta. Jag har stått i köket och fixat mat åt 50 personer sön-tors, sen var vi hos svärfäräldrarna och slappade. Det var inte bara jag i köket, en till som gjorde lika som jag och en som diskade och småplockade. Barnen hade det bra, fullt ös hela tiden. Sista kvällen som aldrig ville ta slut missade jag eftersom jag somnade med Joel 21.30. Var tyvärr förkyld och det har inte släppt än, men det gick bra ändå. Blir ledsen över att se att det är så många barn som mår dåligt och har så mycket bitterhet och ilska i sig, det gör ont i mig att se det. Men jag tror att Gud fick röra vid dem flera stycken och det var gott att se. Gud kan göra mer än vad vi kan begära eller tänka, det får man inte glömma. Fick inte jättemycket kontakt med barnen eftersom man stod där bakom köksluckorna, men en del härliga leenden fick man och de glada utropen hördes ofta. E och H gör ett fantastiskt jobb, de är så bra!!!!!! Nu är det skönt att vara hemma och få lite ordning här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen