Engagerade lärare

Måste ge en stor eloge till alla engagerade lärare och önska ett riktigt skönt sommarlov, det är ni värda. Var på skolavslutning idag, och de flesta lärarna på barnens skola verkar trivas med sina jobb. De tycker om barnen, de gillar att undervisa och samtala med dem. De ser så glada ut (kanske för att det är sommarlov, inte vet jag :O), men man märker att eleverna tycker om dem också. Det gläder mig så att se detta, för jag vet att det kan vara riktigt tufft och jobbigt att jobba i skolan. Hög volym och stökiga klasser, fast är man på rätt plats så kan man väl ta det och sen njuta av det positiva. Ja, jag beundrar dem i varje fall. Beundrar äldstingen här hemma också som sjöng på skolgården en egen skriven sång inför hela skolan + föräldrarna, det är vågat. Eleverna är också värda sitt sommarlov nu och jag hoppas att de får ett riktigt skönt sådant.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen