Tiden

Brukar försöka att låta bli att säga att jag inte hinner. Allt handlar om prioriteringar. Vi har alla fått lika mycket tid. Men sen är vi olika, har olika behov av vila och sömn. Är olika effektiva eller noggranna. Beror på hur man ser på det. Där är vi också olika. En del tycker tiden slösas bort om man hänger i soffan vid Tv:n. Andra tycker säkert att tid slösas bort på annat.

Jag kan få lite småpanik när jag upplever att tid tas ifrån mig lite för fort. Om jag sitter och beställer kort exempelvis. Tiden bara rinner iväg och jag kan inte riktigt styra över den. Systemet kan inte jobba fortare. Att cykla till jobbet och sen träna på gymmet 15-20 min är tid som passar mig. Skulle jag istället lägga hela tiden ca 1 timme på gymmet skulle stressa mig. Att simma i 45 min är alldeles för lång tid, men när jag fick göra det med Tilda så var det väl investerad tid.



Tiden går och det bästa är nog att inte tänka bakåt, varför la jag tid på det igår. Utan tänka vad lägger jag tid på nu. Jag vill läsa en stund då gör jag det. Skulle önska att jag inte behövs planera min tid så mycket utan se vad den ger mig. Men det är svårt för en sån som jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen